2011-10-01

Öde...


Igår när vi gick och la oss sa jag till min man att jag skulle vilja fotografera ett ödehus. Vad tror ni att vi hittade på vår promenad i eftermiddags; ett ödehus! Fantastiskt! Golvet i husets nedervåning saknades, men trappan var kvar och golvet på övervåningen var stabil så vi vågade gå runt i hela huset. Vilket år huset lämnades vet jag naturligtvis inget om, men vi hittade en bit av en tidning från 1962. Den kan ju i och för sig ha kommit dit på något sätt utan att någon bodde där vid den tidpunkten. Trädgården var mer än vildvuxen och med den som utgångspunkt vågar jag nog gissa på att huset har stått tomt i minst fyrtio år. Jag tog bilder så att det räcker och blir över för flera veckors inlägg, här är några...






 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar