2012-08-26

Söndagspyssel


Jag hade tänkt att idag skulle bli en dag i trädgården, det är mycket som behöver ordnas med inför hösten och vintervilan, men regnskurarna har avlöst varadra idag. Istället fick det bli inomhus pyssel... Härligt det också!
 
För er som eventuellt inte har gjort decopage någon gång rekommenderar jag det verkligen. Roligt, enkelt och resultatet blir (nästan) alltid bra.
 
För att göra ett par mysiga ljuslyktor behöver du bara en tom glasburk, servetter med fint motiv och lite decopagelim. Ta bord etiketten och dela på servetten. Varje servett brukar bestå av tre lager, kasta de två vita och använd bara lagret med mönster. Limma och låt torka. Jag snoffsade till mina lyktor lite extra med snören, bollfransar och ett hjärta. Jag skrev för hand på hjärtat och det blev inte så bra eftersom texten flöt ut. Det hade jag inte räknat med! Men det syns att det är hempysslat...
 
Nu står de på spiselkransen och lyser upp i mörkret...








Jo, jag vet hösten är inte har riktigt ännu, men det
kändes så idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar