2011-11-01

Världen är galen, galen...





Jag ville så gärna tala om kärlek och freden hos kärleken
men världen är galen, galen.
Inte har den tid för kärlek, bara för hat.
Inte har den tid att leva i fred, bara att döda.

Jag ville så gärna tala om vilan i vilan
och det kloka gräset som växer ur denna vila
men världen är galen, galen.
Inte har den tid att stanna upp, långt mindre tid att lyssna.
Världen har en raket i sin mun.

Jag ville så gärna tala om skönheten i elden
om stenen och sanningen innesluten i stenen
men världen är galen, galen.
Inte har den tid för skönhet, bara att krossa skönhet
Inte har den blick för blomman i elden, bara för vapnet i elden
Inte har den användning för sanningen i stenen
bara för stenens hårdhet.

Jag ville så gärna leva med tystnaden
och tanken som föds inom den
men världen är galen, galen.
Flyr tystnaden som vore den döden,
flyr tanken som vore den en giftig tistel.
Jag ville så gärna, men världen är galen, galen.
                                                     Maria Wine



3 kommentarer:

  1. hurm har du skapat dessa foton?

    SvaraRadera
  2. Det var inte svårt alls. Jag använde bara de kreativa filter som finns i min kamera. Lätt som en plätt, men visst ser det fint ut! Nilla

    SvaraRadera