2012-05-06

Söndag...




Min lediga söndag blev en riktigt trädgårdssöndag. Ännu vågar jag dock inte visa några bilder därifrån; kaoset härskar där ännu! Idag har plantering av trädgårdslandet stått på schemat. Min fina man har under förra veckan förberett för plantering så jag behövde bara stoppa fröna i jorden. Jag tänkte innan jag började att landet var för stort att fylla upp, men när jag hade kommit en bit på väg insåg jag att om jag vill odla potatis också så måste vi gräva upp ett land till. Det finns en perfekt plats i trädgården just för potatisodling, men det landet är just nu täckt av en slingerväxt som jag inte ens vet namnet på. Vi får se hur vi gör, annars är ju vår närmaste granne potatisbonde så vi kanske kan köpa några kilo av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar