2012-05-17

Varför tycker inte Jesus om fiskare?




Idag är det inte bara Kristi Himmelsfärds Dag utan också Den första metardagen för fritidsfiskarna. Inte för att jag fiskar, men jag råkar veta detta. Ända fram till på 50-talet var det faktiskt lagstadgat att ingen fick meta innan Kristi Himmelsfärds Dag. Varför det var så vet jag dock inte!

När jag var liten berättade min Mormor att hon hade funderat mycket över just det där när hon var barn. Hon ville väldigt gärna följa med sin pappa ut och meta men hennes mamma höll tillbaka och sa: "Ni får vänta till den dagen då Jesus far till himlen." Mormor funderade mycket över varför Jesus inte tyckte om när man fiskade, flera av hans lärjungar hade ju faktiskt varit fiskare.

Söt historia, fortsätt att njuta av den extra lediga dagen!

1 kommentar:

  1. barn tänker på ett härligt sätt,charmig historia!

    SvaraRadera