2013-05-07

Hej våren!


Hej, hej våren!
Jag har längtat efter dig en hel del i vinter. Särskild de dagar som var kalla och snöiga. Jag kommer särskilt ihåg en morgon i januari då jag skulle åka till jobbet tidigt en morgon. Som du vet har vi ju två dörrar i hallen, innerdörren och ytterdörren. Ja, vi har ju ett litet hål i ytterdörren och eftersom dörren är original 1700-tal får vi ju inte byta ut den, men med innerdörren är det inga problem. Den här tidiga morgonen i januari då jag hade så bråttom så föll det in en hel liten driva av snö i hallen när jag öppnade innerdörren. Under nattens vinande snöstorm hade snöflingorna bildat en liten driva mellan våra dörrar. Då, våren, längtade jag efter dig.
Nu när du äntligen är här vill jag bara hänga med dig, vara tillsammans med dig, göra roliga saker ihop med dig. Jag vill spara dig och tar med mig kameran för att fotografera dig. Jag vill ta med dig hem och plockar en bukett Vitsippor till mitt köksbord. Jag vill att du ska dröja dig kvar hos mig ett litet tag till, för ingen finns som är som du. Inte ens den strålande sommaren!

                              Din vän för evigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar