2012-01-03

Kom nu´rå!

Jag slank in på biblioteket idag. Bibliotek har alltid varit en plats där jag har trivts. När jag var liten lånade jag barnböcker och kasseter. När jag gick på gymnasiet satt jag ofta på biblioteket och läste läxor. Under min studietid i Uppsala hängde jag ständigt med näsan över böckerna på Carolina Redeviva. Jag gillar miljön som bibliotek har att erbjuda och så tycker jag att själva idén är så bra; du kan låna vad du vill och det är helt gratis!

Idag hittade jag en bok om barnprogram från 50-talet och fram till idag. Jag var bara tvungen att låna... Boken bjöd på roliga och nostalgiska bilder blandat med berättelser om produktionen.
Mina klara favoriter när jag var barn var Barbapappa och Från A till Ö. Vilken var er favorit!?




Boken är förresten skriven av Göran Everdahl.

5 kommentarer:

  1. oooh vilka minnen! men jag måste nog säga att der program som jag tyckte bäst om var nog beppes godnattstund...det tittade jag på med mamma innan jag skulle få sova.Måste låna den där boken!

    SvaraRadera
  2. Drutten och Gena, John Blund, Kalles klätterträd, Beppe, Boktipset, Sagostunden (med nästan likadan vinjettmusik) och mycket mer. Barnprogram var nog bättre förr... Tror jag i alla fall.

    Kram från en som har en likadan pippitröja.

    SvaraRadera
  3. sagostunden med astrid!

    SvaraRadera
  4. Visst Nelle är det snyggt med Pippi-tröjor. Jag tycker så mycket om min att jag till och med funderar över om jag inte ska köpa mig en svart oxå! Vi får väl se...

    SvaraRadera
  5. ...jag har en blå också. Den använder jag mer än den vita.

    SvaraRadera