2012-10-01

Höstpyssel...


Jag drack aldrig mitt eftermiddagste under Stora trädet, det var för kallt. Istället satt jag i vårt biblioteket och såg ut genom fönstren på löven som föll utanför. Det satte igång min kreativitet... Jag kom på att jag kanske kunde smycka vår ytterdörr med en fin lövkrans. Sagt och gjort... Jag plockade ungefär tvåhundra löv, trädde upp dem på en metalltråd och virade tillsist ihop den till en krans. Jag tycker inte alls att resultatet blev dåligt, nu återstår bara att se hur länge den håller.
 
Det finns många fina, enkla och helt gratis pyssel man kan göra av vackra blad från naturen just nu. De är i och för sig inte så hållbara; men vem vill ha lövpyssel annat än under just hösten?
 
 
 
Ha en fin måndagskväll!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du trillade in hos mig! Och vilken fin krans du har gjort och vilken vacker dörr den sitter på! Jag blir också sugen på att göra en höstkrans!

    SvaraRadera