2012-10-05

Oktober...


Oktober, månaden då allt ska ske... Oktober i år en en pressad månad, så otroligt mycket som ska göras, fixas, ordnas med. Både här hemma och på jobbet. Så är det nästan alltid tycker jag, varje år. Oktober är månaden då allt ska ske... Samtidigt är det månaden då jag känner mig som mest dränerad på kraft, lust och ork. Höstförkylningarna smyger sig på liksom mörkret. I morse när jag gick upp för att ta mig iväg till jobbet så var det mörkt. Och solen lyser med sin frånvaro, bara gråa sura regnmåln så långt ögat kan nå. Visst kan oktober vara vacker också, med löven som faller, bonden som plöjer den sista åkern, doften av jord och tända ljus om kvällen. Men just nu önskar jag att det vore lite mindre av just månaden oktober.








 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar