2011-12-19

Snö...

Förra året hade vi så här i början av julveckan minst en meter snö. Dagarna innan jul körde jag fast i en snödriva med bilen och kunde inte komma loss förren en vänlig man med snöskovel kom och hjälpte mig. I natt som var har det dock snöat, någon centimeter av snöslask, som säkert snart kommer att smälta bort. Det är många som tycker att det är skönt, men jag kan inte hjälpa att jag tycker att snö hör december och vintern till. Jag tog en tur i vår trädgård med kameran och såg att vår rosenbuske hade börjat blomma igen. Två stora blommor som nu var täkta av blött isblask. Undrar just hur den rosbusken kommer att må till våren? Ha en fin kväll alla och så får vi alla hoppas på några fler flingor...










 

1 kommentar:

  1. ...men bilder på frusna rosor blir dramatiska! Just nu är de vackra i alla fall. Lite lagom med snö och kyla vore toppen, i alla fall runt jul. Förra året höll vinter i sig alldeles för länge.

    SvaraRadera